måndag 10 november 2008

Robinson i Mjölbyskogen

På tal om Robinson upplevde jag en rejäl strapats i dag. På väg till Lund för att träffa allas vår Linköpingshjälte Anders Johansson, som i ett imponerande krull gör årets julkalender, totalhavererade tåget mitt ute i skogen mellan Mjölby och Tranås. Efter ungefär två timmar i strömlöst mörker (det gick inte heller att använda toaletten) kändes det lite som "Alive", om ni minns den. Jag var lite rädd att 24Corren-Danne som var med skulle börja hugga in på mig. Men då kom ett annat tåg och gled upp bredvid som vi kunde evakueras till. Sen fick jag stå i en mittgång resten av vägen.
Jag skulle träffa Anders kl 10. Det blev kl 13. Tur att han är så fruktansvärt sympatisk. Och att det är så svårt att se arg ut i tantfrisyr.
/E

1 kommentar:

African Sunrise sa...

ni glömmer väl inte att gå på Tiger Lou på fredag? Och Krunegård på torsdag... :) härlig konserthelg.