onsdag 19 november 2008

Dagens pressanka

Männsikorna på tv4, skivbolag, promobyråer och annat löst folk som är uppsatta som presskontakter är ofta trevliga - men lika ofta har de noll koll och gör en smått...ja, galen. Tv4 är värst. Men skivbolagen kommer fan inte långt efter. Jag vet inte hur många ggr man har fått säga var Linköping ligger, hur många läsare vi har...you name it. Här kommer ett utdrag ur en konversation med en snubbe på ett skivbolag i huvudstaden för en halvtimme sedan.
Jag: Tjena, jag behöver namnet på gitarristen i xxx-band. Vi har honom på bild efter spelningen här förra veckan.
Skivbolagsnubbe: Öhh, visst det kan jag kolla upp. Ringer tillbaka.
Jag: Fint. Vi hörs.
Skivbolagssnubbe: Du, förresten. Vad bra att du ringde. xxx spelar ju hos er den 27e. Intervju?
Jag: Va? Han spelade ju här förra veckan, det är ju därför jag ringer.
Skivbolagssnubbe: Hm. Just det. Vi hörs.

/M

Inga kommentarer: