torsdag 22 maj 2008

Ett tappat sting

Okej, jag erkänner: Jag brukar googla på mitt eget namn ibland. Härom dagen gjorde jag det igen och upptäckte att jag är omnämnd av schlagersajten Gyllene skors bloggare Eva-Li. Hon har tydligen varit fruktansvärt arg på mig under åren i samband med att jag har kommenterat och betygsatt diverse melodifestivalfinallåtar med "illsluga kommentarer och översittarattityd". "Jag tror nästan jag ville kladda över hans ansikte i tidningen", skriver hon bland annat. Men, skriver hon, något har hänt. Vid årets svenska final skrev jag ingenting som hon inte själv hade kunnat skriva under på. "Antingen har jag vuxit upp, eller har han tappat stinget", avslutar hon.
Eva-Li, svaret är så klart att det är du som har vuxit upp. Och inför kommande omgång, dvs på lördag, vill jag varna dig. Efter att ha hårdgranskat halva finalstartfältet är det så upplagt för illsluga kommentarer att det nästan låser sig för mig. Azerbadjan, Bosnien-Herzegovina, Ryssland. My god.
/E

Inga kommentarer: