torsdag 26 juni 2008

Puh!

Nu har jag sprungit benen av mig mellan konserter med Petter, Markus Krunegård, Pugh Rogerfeldt, The Hives, Amanda Jenssen, Anna Järvinen och Martha Wainwright. Ska försöka kolla lite Manu Chao, Mando Diao och kanske Caesars ikväll också, men får jag tag i en taxi så ger jag mig av till hotellet i Falun. Kommer inte fram på telefon ens just nu. Men det går en nattbuss halv tre så jag får väl hänga i tills dess annars.

Träffade Arenabolagets och f d Correnrecensenten Jerry Prütz vid stora scenen när Pugh spelade och frågade honom om Linköping skulle kunna ha en liknande festival. "Javisst, om alla vill" svarade han. Kruxet är nog att alla inte vill i Limpan. Vi hade ju en stadsfestival en gång, men den dog ju.

För övrigt försökte någon att starta ett rykte om att The Ark ska spela här i´kväll. Det kom nog mest sig av att The Ark-Martin var med och körade på Pugh-spelningen.

Nu ska jag ge mig av efter nåt att äta. Igen.
/C

Inga kommentarer: