torsdag 26 juni 2008

På plats!

Så där ja. Är på plats i presscentret på Scandic i Borlänge. Uppkopplingen funkar, kaffet är upphällt och armbandet sitter runt handleden. Hoppas flytet fortsätter bara. Är lite órolig för inatt. Ska bo på hotell i Falun två mil härifrån och där är receptionen stängd när jag kommer. De ska lägga ut min nyckel i nån slags låda, men det tror jag när jag ser det. Kan bli att sova på Falun polisstation.

Hur som helst, det här är första gångne på Peace and love för min del och det känns riktigt spännande. Klev av tåget med flera hundra andra och det första man ser är en stor scen typ 50 meter från tågstationen. Det dundrar musik ur bilstereos och folk ligger och slappar på gräsmattor. Mysigt och mäktigt på samma gång. Om en kvart öppnar festivalområdet och halv fyra spelar Petter. Det får man ju slå ett öga på. Men först måste jag har mat! Den där ostmackan är smält och förbrukad för länge sen.
/C

Inga kommentarer: