torsdag 12 juni 2008

Håkan sover naken

Regn och teknikstrul. Två saker som kan få den mest milde att bita sönder tänderna i frustration.
Själv är jag än så länge kvar i Linköping med andra bekymmer.
1. Jag har i ett par dagar jagat Håkan Hellström land och rike runt. Jag vill träffa killen för en intervju. Först var det sagt att vi skulle ses i Stockholm i morgon. Men i dag bokade han av och ville prata i telefon i stället. Nehejdu, sa jag. Då ville han ses på Hultsfred på lördag i stället. Visst, sa jag. Vilken tid? Kl 18.30, sa Håkans kompis Antonio. Då missar han ju matchen, sa jag. Shit, sa Antonio, det kommer han ju inte vilja. Så nu åker jag till Hultsfred och hoppas på det bästa, helt enkelt.
2. Om mindre än två timmar ska jag invigningstala på Kent-utställningen på Länsmuseet. Jag är nervös. Jag kommer nog att panikprata om Jocke Bergs frisyr.
/E

Inga kommentarer: