torsdag 9 oktober 2008

Knullhumor med mamma

Var på standuppturnén med Björne Gustafsson, Özz, Måns Möller och Soran Ismael i Norrpan i går. Alltid lika kul att komma iväg och howen jobbade till sig CCC i tidningen. Skandiateatern var fullspikad. 70 procent var tjejer som skrek sig hesa över en viss blond Björn. Bredvid mig satt en mor med två barn i 12-13 årsåldern. Mamma skrattade sig hes direkt när Özz drog på grejor om att Reinfeldt blir rövknullad hela tiden, att en kal snubbe i publiken säkert har mer hår på arslet än på skallen och annan kvalitetshumor...
Barnen skrattade också gott - till en början. Det började dock bli lite jobbigt för dem när "vi alla ser ut som cp-skadade när vi får orgasm" och liknande grejor dök upp. Inte så lustigt. Jag visste knappt vad en orgasm var när jag var 12 och att få uppleva såna skämt med kära mor hade jag gärna sluppit. Jag kommer faktiskt ihåg att jag skämdes ögonen ur mig när mammma A tog med mig på en söt liten sommarteater i Mjölby Hembygdsgård - och en puss på munnen förekom. Men det är säkert andra tider nu.
/M

Inga kommentarer: