torsdag 30 oktober 2008

Kikki och Agnes

Jag har ju gjort ett par tunga intervjuer sista veckan som jag glömt att delge. Först och främst snackade jag med Kikki Danielsson som ska sjunga läppen av Linköpings countryfans i helgen. Hon lät lite rosslig, men annars fit for fight. Det konstigaste var att jag var tvungen att ringa hennes ex-man för att få tag i henne. Och att hon ringde upp ungefär två minuter efter att jag hade snackat med Kjell (ex-mannen).
Och så träffade jag Idol-Agnes. Hon var ung. Fast inte lika ung som när hon var med i Corren första gången. Hennes mormor bor tydligen i Älvestad utanför Motala, och en snabb slagning i arkivet visar att lilla Agnes var med på bild som 13-åring i samband med någon sorts hantverkshappening i Älvestads hembygdsgård.
Det allra läskigaste är att jag då redan hade jobbat två år på Corren. Fy sjutton vad gammal man är.
/E

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar också Kikki Danielsson och countrymusik. Önskar det fanns mer av countrymusik i Sverige (hoppas Jill Johnson kan göra mycket för det med sina hits), saknar 1980- och 90-talen då Kikki Danielsson uppmärksammades för låtarna och inte senaste årens skit i medierna.

African Sunrise sa...

ironi?

Anonym sa...

Snälla du.. Du menar väl inte på allvar att Kikki Danielsson och Jill Johnsson skulle ha något som helst med Countrymusik att göra?? Att man sätter på sig en hatt och spelar in en skiva i Nashville med ett gäng studiomusiker innebär inte automatiskt att det blir Country av det. Jag skulle nog vilja påstå att det i stort sett är dansbansmusik på engelska som nämnda damer ägnar sig åt. Sök på "Svenska Countryartister" så kan du hitta en hel del som befinner sig betydligt närmare det jag skulle kalla country. Eller också införskaffar du ett gäng plattor med George Jones, Rose Maddox, Hank Williams, Buck Owens, Johnny Cash, Loretta Lynn och, givetvis, Johnny Paychecks 60-talsproduktion...