fredag 28 mars 2008

Mjölby hett i Sthlms indievärld

Var uppe o tog ett långsnack med Markus Krunegård i går. Norrköpingskillen, från Laakso ni vet, går solo i vår. Han hajade till när jag berättade att jag var från Mjölby. "Shit,då måste jag få bekräftat. Stämmer att det finns en krog i Mjölby som heter Thai Hoa. Senast var det Florence Valentin som hävdade att det var så".
Visst gör det, sa jag.
Han var en trevlig man, Markus.
Såg för övrigt en mössprydd Lasse Winnerbäck på Åhléns på söder. Han såg trött ut.
Var en sväng på Christian Kjellvander på Atmosfär i går också. Var ap-trött och lyckades bara stanna i fyra låtar. Är lite för segt för min smak, men satan vilken röst han har, Chrille. Sveriges bästa? Konserten var också tydligen superbra. Läs Pernillas recension på corren.se
/M

1 kommentar:

African Sunrise sa...

När International Noise Conspiracy gjorde en spelning på McKlubben, Mjölby, våren 2006 så åkte de ett extravarv genom stan bara för att kolla på skylten till Thai Hoa än en gång och det var typ det roligaste de hade att prata om under kvällen. Haha. Det är ju ganska fantastiskt roligt.