lördag 15 mars 2008

Chips-Fadde

SVT har tre fulla chipsskålar uppställda i pressrummet. Jag gillar chips. Men en av SVT:s värdinnor sitter precis bredvid chipsskålen. Samma jämrans person har suttit där varje gång jag har varit här sen jag kom hit i torsdags. Hon är anställd som chipsvakt under melodifestivalen.
Hon är ingen hård och elak vakt. Tvärtom. Men varje gång jag är framme och fingrar i skålen så tittar hon upp och småler. På ett väldigt vänligt sätt egentligen, men jag känner mig som ett barn när hon ser på mig. Lite som att jag inte blir tagen på allvar, utan som att jag är inblandad i det här bara för att få ha lite chipsmys och sen kunna springa ner till green room och ta autograf av Amy Diamond.
Men nån gång måste ju även hon bli kissnödig, så mycket kaffe som hon pimplar i sig på den där stolen. Då ska jag vara framme och fylla hela datorväskan med chips. Så kan hon sitta där själv sen.
/Erik

Inga kommentarer: