tisdag 5 februari 2008

Kirra helgpengar - åk till Mantorp

Var ute på travbanan i Mantorp i går och spelade en så kallad V5 för första eller andra gången i mitt liv. Kvällen tillbringades tillsammans med det härliga gänget i Mantorps division 5-lag. Vi delade vi upp oss i fyra små, fina grupper och lämnade in varsin V5-rad. Dealen var glasklar; i sann idrottslig demokratisk anda går eventuell vinst rakt in i den berömda festkassan.
Jag och mina tre kumpaner prickade in lite kusar, ställde oss ute och såg den ena fyrbenta sprintern efter den andra springa och vinna sina lopp.
När klockan närmade sig halv tio så stod vi där med vår bong. 18 488 spänn var den värd - men inte en krona till oss fyra amatörer som satte alla rätt.
Jag ljuger om jag säger att man inte var lite smålack när gick och la sig i går.
Men det är bara att se det från den ljusa sidan - det finns ju en fet kassa till framtida ölfester med hormonstinna fotbollsgrabbar. Härligt.
/Marcus

Inga kommentarer: