torsdag 18 december 2008

Favoritminnen

Jag ägnar mig åt en walk down memory lane idag. Det blir ju mycket sammanfattningar den här tiden på året. Och även om det kan bli sentimentalt ibland så känns det mest roligt att tänka tillbaka på hur det varit att jobba med Corren Fredag, för jag är så himla glad och stolt över tidningen.
Jag har dessutom världens bästa kollegor. Här är ett par favoritminnen:

* Att man kan ge Erik vilket uppprag som helst och få ett fantastiskt resultat tillbaka. "Gör Hultsfred på en timme", säger man och så kastar han sig ut i både moshpit och hångel. "Testa isdans", säger man, och så gör han ett uppvisningsprogram till "Time to say goodbye" med Sarah Brightman.

* Marcus är ju först och främst en driven och duktig reporter men ett av mina roligaste minnen av honom är när han intervjuade etikett-experten Magdalena Ribbing och kallade henne för Margareta hela intervjun igenom. Av misstag såklart. Nyligen skrev hon en kolumn i DN om hur oartigt det är att kalla någon vid fel namn...

/C

Inga kommentarer: