tisdag 30 september 2008

Hjälp mig med en ny spellista

Det tar ungefär fyra och en halv låt att sig till jobbet för min del om jag åker buss. Nu pratar vi poplåtar i tre-fyraminutersklassen.
Såhär ser det ut just nu:
1. Emma Pollock: "Paper and glue"
2. The Shins: "Phantom limb"
3. The Pipettes: "Pull shapes"
4. Rilo Kiley: "Under the black light"
5. Maps: "To the sky"

Dvs jag börjar med två lugnare, vemodanstrukna poplåtar som får mig att våga tro att jag inte är ensam mot världen.
När bussen närmar sig stan går tempot upp med Pipettes och plötsligt känns det roligt att jobba.
Sen har jag egenligen misslyckats lite eftersom tempot går ner igen med Rilo Kiley och stämningen blir mer mystisk med Maps, men jag har inte orkat byta ordning.

Istället vill jag ha en ny spellista. Någon som vill ge mig en?
/Christel

2 kommentarer:

African Sunrise sa...

oj. vilket svårt uppdrag. Ordningen får du nog sätta ihop själv..

*Kent - FF (Har tagit mig år att tycka om skivan V&A, men i bilen är den verkligen perfekt)
*Tiger lou - nixon
*Coldplay - viva la vida (borde avsluta med den. En vän sa "disneylåten" om den och det stämmer, den ger sån där goodfeeling!)
*Markus Krunegård - Jag är en vampyr
*Weezer - Boddy Holly

jag kom inte på några direkta lugna låtar, men tänkte att du ville ha lite pepp musik för att peppa på att jobba! :)

(ps, både markus krunegård OCH tiger lou till lkpg i november, yes!)

Corren Nöje sa...

Tack! FF känner jag mig färdig med, men Weezer & Krunegård kan tåla en runda till. Tiger Lou och Coldplay ska jag prova!

/Christel